V rámci vedení účetnictví a daňové evidence je nutné zpracování daňového přiznání.
Tento úkon patří mezi naše standardní služby. Vypracujeme pro vás jak přiznání k dani z příjmu, tak i k silniční dani, dani z nemovitostí, k dani darovací či k dani z převodu nemovitostí.
Ručíme za správnost vypracovaných přiznání a jejich včasné podání odpovídajícímu správci daně.
Kdo musí podávat daňové přiznání? Ten, kdo má:
1) příjmy ze závislé činnosti a funkčních požitků (§ 6 ZDP),
2) příjmy z podnikání a z jiné samostatné výdělečné činnosti (§ 7 DAP),
3) příjmy z kapitálového majetku (§ 8 ZDP),
4) příjmy z pronájmu (§ 9 ZDP) nebo
5) ostatní příjmy (§ 10 DAP).
6) Příjmem se rozumí peněžní i nepeněžní příjem dosažený i směnou. Nepeněžní příjem se oceňuje podle zvláštního právního předpisu, kterým je zákon o oceňování majetku.
Co je potřeba předložit ke zpracování daňového přiznání?
- osobní údaje (celé jméno, rodné příjmení, adresa trvalého bydliště, popř. adresa pobytu v ČR, datum narození, rodné číslo, telefonní číslo, popř. e-mailová adresa)
- číslo bankovního účtu, na které chcete vrátit případný přeplatek na dani (nebo adresu, na kterou chcete poslat složenku)
- doklady potvrzující nároky na různé daňové slevy za aktuální rok:
- potvrzení školy o studiu
- potvrzení o pobírání invalidního důchodu nebo držení průkazu ZTP/P
- údaje o dětech, na které uplatňujete slevu na dani (může jen jeden z rodičů) - celé jméno a rodné číslo (popř. rodný list), u dětí od 15 let potvrzení o jejich studiu, prohlášení manžela/manželky, že na dané děti neuplatňuje slevu
- údaje o manželce/manželovi bez vlastních příjmů (resp. s příjmy max do 68.000,- Kč za rok, do těchto příjmů se nepočítá většina sociálních dávek) - celé jméno, rodné číslo a prohlášení toho manžela/manželky
- potvrzení pojišťovny nebo penzijního fondu o zaplacených částkách na životní nebo penzijní pojištění
- potvrzení banky o zaplacených úrocích z hypotečního úvěru
- potvrzení o poskytnutém daru na veřejně prospěšné účely
- potvrzení o bezpříspěvkovém darování krve
- potvrzení o zaplacených členských příspěvcích odborové organizaci
- potvrzení o úhradě za zkoušky ověřující výsledky dalšího vzdělávání
Co je potřeba předložit ke zpracování daňového přiznání OSVČ – neplátce DPH s paušálními výdaji?
- identifikační číslo
- předmět činnosti podnikání
- variabilní symbol přidělený správou sociálního zabezpečení
- název vaší zdravotní pojišťovny
- číslo bankovního účtu, na který chce vrátit případné přeplatky na dani nebo na zálohách
- soupis příjmů za předešlý rok
- pehled zaplacených záloh na zdravotní a sociální pojištění pro aktuální rok
- informaci o tom, zda si jako OSVČ dobrovolně platíte nemocenské pojištění
- informace důležité pro určení, zda je podnikání vaší hlavní nebo vedlejší činností (souběžné zaměstnání, studium, invalidní nebo starobní důchod, mateřská nebo rodičovská dovolená)
Pamatujte:
Pokud přiznání k dani z příjmů zpracovává a na základě zplnomocnění předkládá daňový poradce, lze využít tzv. odklad podání daňového přiznání, tj. prodloužení lhůty pro podání daňového přiznání a zaplacení daně o 3 měsíce. Toto je další výhoda, kterou získáte, pokud si objednáte naše profesionální služby. Neváhejte tedy a kontaktujte nás ještě dnes. Jsme připraveni vám pomoci jak s komplexním vedením vašeho účetnictví a zpracováním daňových přiznání, tak i s konzultacemi a poradenstvím.
Kontakty:
Financial Chain Corporation s.r.o.
praha@f-chain.com
+420 776 798 700